היתרונות להנפקת אישור כניסה לארה"ב ESTA באמצעות מאסטר ויזה?
אם בקשתך תסורב תקבל זיכוי - לא אושרת לא שילמת!*

הגשת הבקשה בעברית בצורה נגישה!​

קבלת אישור כניסה לארה"ב עד 24 שעות!
ערעור מול הרשויות האמריקאיות במקרה סירוב!
הדרכה מלאה והסבר אודות האישור החדש!
ניסיון עשיר של אלפי בקשות כניסה לארה"ב!
מאמרים מומלצים
מפורסמים שנעזרו במאסטר ויזה

צרו קשר עכשיו

או חייגו:
1700-72-74-76

אזרח ארה"ב? כדאי שתיכנס לכתבה הבאה

בחודשים האחרונים קורה משהו אשר חשוב שאזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל יכירו ויידעו, במיוחד כי מדובר בחשבונות הבנק ובנכסים שלהם. מתברר שהיום, בניגוד לעבר, גם אזרחים אמריקאים ישראלים צריכים להוציא סושיאל סוקיוריטי נמבר, מספר הביטוח הלאומי האמריקאי, שעד לאחרונה לא נחשב לחיוני למי שמתגורר מחוץ לארה"ב. סושיאל סקיוריטי נמבר (Social Security Number), שנקרא בקיצור SSN, הוא כיום בגדר חובה לכל האזרחים האמריקאים המתגוררים מחוץ לגבולות ארה"ב. מדוע דברים השתנו וכיצד תוכלו להוציא SSN  אם אין לכם כזה? במאמר זה נסביר לכם על הנושא.

הצורך בסושיאל סקריוטי נמבר נובע מחקיקה משותפת בין רשות המיסים בארה"ב ובין רשות המסים הישראלית. רשות המסים האמריקאית הגיעה למסקנה שהיא מעוניינת למנוע מצבים בהם אזרחים אמריקאים פותחים חשבונות בנק וצוברים נכסים בחו"ל מבלי שהם מדווחים לה על כך, כדי שלא יקרו מקרים של העלמות מס ודיווחים כוזבים. לכן, לפי החקיקה העדכנית חובתם של כל הבנקים בעולם לחייב אזרחים אמריקאים שפותחים אצלם חשבון לחתום על טופס ויתור סודיות שנקרא W9. טופס זה דורש SSN, וכדי להבטיח שהבנקים לא יפסחו על החוק, הוחלט כי אם בנק כלשהו לא יפעל על פיו, כל התשלומים שיעברו אליו מחו"ל ינוכו ב- 30%.

לפיכך, כל אזרח אמריקאי המתגורר בישראל שרוצה לפתוח חשבון בנק נדרש לחתום על טופס זה ולהצהיר שהוא מציית לחוקי המס של ארה"ב; ולשם כך דרוש שיהיה לו מספר SSN. מאחר שלחלק מהאזרחים האמריקאים שחיים בישראל אין מספר כזה, כי הם נולדו כאן (וקיבלו את אזרחותם מההורים שלהם) או שהם חיים כאן מגיל צעיר, כעת אין להם ברירה אלא להשיג מספר זה.

עד כאן בנוגע לחקיקה, אך השאלה המתבקשת היא: "מהי השפעתו של ה-SSN על האזרח הקטן?"

מדוע הסושיאל סקיוריטי נמבר כל כך חשוב לאזרח האמריקאי? על מה הוא משפיע?

לא רק הבנקים נלחצים מהחקיקה בנושא – גם האזרחים האמריקאים צריכים לחשוש במקרה שאין להם סושיאל סקיוריטי נמבר. אם יחליטו לחזור לארה"ב, ללא המספר הם לא יוכלו לבצע פעולות טריוויאליות כמו רישום ללימודים, הוצאת כרטיסי אשראי, פתיחת חשבונות בנק, קבלת רישיון נהיגה וקבלת שירות מספקי החשמל, הטלפון וספקים נוספים. מעבר לכך, יש צורך במספר במקרה שבן הזוג נפטר, במקרה שהאדם לא יכול לעבוד או כשיוצאים לפנסיה.

וכמובן, במקרה שהם ממשיכים לחיות בארץ, אם אין ברשותם SSN אין באפשרותם להשתמש בחשבון הבנק שלהם (גם אם הוא נפתח לפני החקיקה) והם אף נמצאים בסכנה לכך שהחשבון יוקפא או שיוטל עליהם קנס גבוה.

אז איך מוציאים סושיאל סקיוריטי נמבר?

כדי להוציא את ה-SSN  יש להגיש לקונסוליה האמריקאית מספר מסמכים, ביניהם תעודת לידה, דרכון, תעודת אזרחות וכיו"ב. אם מדובר על הוצאת SSN לילד יש צורך בדרכון ישראלי או אמריקאי של ההורה ובמספר ה-SSN שלו. יש להוריד טופס מאתר האינטרנט ולמלא את הפרטים המבוקשים. בהמשך יש להגיע לשגרירות שנמצאת בתל אביב או לקונסוליה בירושלים. התהליך עשוי לקחת כמה חודשים, ומאחר שהוא מורכב, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית המתמחה בתחום הוצאת SSN לאזרחים אמריקאים. יחד עם חברה כזו התהליך יהיה פשוט ומהיר יותר. בהצלחה!

באותו נושא

אנחנו נעשה הכל עבורך!

השאר פרטייך כעך ונציג יצור עמך קשר עם כל הפרטים בהקדם!